12.8. Weissesee Gletscherwelt + ferrata Kristall

ZPĚT

Dnes se dostáváme na nejvzdálenější místo od kempu. Do Enzinger Bodenu to máme asi 75km. Při projíždění přes Zell am See nás ještě zbrzdí zácpa a tak do lanovky nasedáme asi až okolo jedenácté.  První úsek lanovky pěkně nahoru a dolů do mezistanice u Grünsee a pak už jen nahoru k horskému hotelu Rudolfshütte 2311m.  Výhledy na vzdálenější Grossglockner 3798m i bližší třítisícovky Granatspitz a Sonnblick nad jezerem jsou neskutečný. Scházíme k jezeru, míjíme sedačkovou lanovku vedoucí pod Medelzkopf a kopírujeme břeh jezera. Pomalu začínáme stoupat pod ledovec na Gletscher-Panoramaweg.  Já s Alešem se oddělujeme a sestupujeme znovu k jezeru na nástup k ferrátě Kristall.  Přeskakujeme potok a za chvíli jsme u nástupu. Oblékáme sedáky a ferratový set, nezbytnou helmu, Alfi ještě instaluje jeho novou kamerku SJCAM a deme na to. Hned začáteční traverz je pěkně výživnej D/E pak následuje C/D  a lehká pasaž A/B kde je možné nouzově vystoupit ze stěny. Pokračujeme samozřejmě dál pěknými úseky do stupně C/D až pod klíčovou pasáž Buch Rast-platz. Těžký přelez hrany E a dva po sobě jdoucí převislé žebříky D a céčkovým výstupem na konec ferraty. Dál se napojujeme na  Gletscher-Panoramaweg, kde na nás čekají ženy a děti. Společně pak sestupujeme stezkou Hans Gruber dolů k hrázi jezera, aby jsme dokončili okruh, je nutné se ještě vydrápat k Rudolfshütte.

Po večeři v kempu jedeme nechat zrelaxovat naše těla do termálních lázní v Bad Hofgasteinu.