GR131 Tenerife cesta a 1.den

Co je GR131? Je to dálková trasa která vede přes všech sedm Kanárských ostrovů. My jsme si vybrali ostrov Tenerife na kterém se nachází nejvyšší vrchol Španělska Pico del Taide. Tato sopka dosahující 3718m není přímo na trase GR131 a tak si tento trek o něco prodloužíme.

Na Silvestra kupujeme letenky u Ryanair. Tentokrát letíme z německého Norinberka 12.ledna v 6:00. Cena byla 367EUR cca 9127Kč pro dvě osoby + příruční zavazadlo a 2x 20kg odbavené zavazadlo. Z Jihlavy to máme cca 400km po dálnici a tak vyjíždíme asi ve 23:15 a po necelých 4 hodinách parkujeme přímo na letišti. Dopředu jsem zaplatil parkovné v parkovacím domě P4 a cena byla 69EUR na 7dní.

Albrecht Dürer Airport Nürnberg

Po bezproblémovém odbavení odlétáme chvilku po šesté hodině a v 9:40 (místního času-je tu o hodinu méně) jsme venku z letadla na letišti Tenerife Jih (TFS).

v autobusech tady ještě stále platilo mít roušku

Po vyzvednutí naší batožiny jdeme před letiště a autobusem č.40 jedeme do asi 20km vzdáleného města Los Cristianos (6,4EUR). Autobusové spoje jsme si hledali přes stránky www.titsa.com Vystupujeme na místním autobusovém nádraží a náš hlavní úkol je sehnat plynovou bombu a nakoupit vodu. Bombu pro náš vařič VAR2(závit) se nám podaří sehnat až na třetí pokus zde Ferretería Alayon. Bohužel měli jen velkou velikost (6,94EUR)

Po dokoupení zásob se vracíme na autobusák a jedeme busem č.480 (2,9EUR) asi 15km do městěčka Arona kde začíná GR131

Asi ve 13h jsme v malebném horském městečku Arona, které se nachází asi ve výšce 650m. Rozcestník ukazuje 85,4km do La Esperanzy, ale s naším „výletem“ na Pico del Teide to bude něco okolo 100km.

Arona začátek GR131

Začínáme pomalu stoupat, krajina je překvapivě docela zelená. Před námi se tyčí ostré vrcholky hor a atmosferu dokresluje takzvaná sukulentová buš.

Asi ve výšce 1000mnm na místě pro start paraglaidů si dáváme přestávku a svačíme. Procházíme přes Ifonche což je osada s pár domy roztroušených po okolí. Máme za sebou asi 6,5km jdeme kolem hospody El Dornajo dali by jsme si pivko, ale bohužel je zavřeno. Pokračujeme dál, od asi 1100m se krajina i počasí mění. Procházíme borovými lesy a chvílemi to vypadá dokonce na déšt. Střídají se výhledy a pak zase hned mlha a mraky.

Stále pozvolna stoupáme, naším cílem bylo dnes dojít ke zřícenině Horno de Brea ve výšce cca 1600m. Což se nám daří, v nohách máme asi 15km s převýšením 1150m. Po 18h stavíme na plošině z krásným výhledem náš stan.

krásné výhledy z Horno de brea