Nationalpark Gesäuse 12.6.2022

Ráno potichu vstávám a před půl šestou jsem před chalupou a fotím. Chalupa je sice ještě ve stínu, ale okolní kopce už jsou krásně nasvícené.

Hesshütte

Asi o půl sedmé budíme holky. Rozálce se moc nechtělo 🙂 Navařil jsem čaj, pohankovou kaši a z domu máme ořechový závin.

V 7:15 odcházíme od chalupy a stoupáme na Hochzinödl.

připraveni zdolat Hochzinödl 2191m

Asi za hodinku jsem s Apolenkou u vrcholového kříže. Kamča s Rozálkou se zdržely pozorováním kamzíků a tak přicházejí asi po čtvrt hodince.

Hochzinödl

Následný sestup asi od výšky 2000m na Sulzkar 1369m byl hodně nepříjemný a dal nám zabrat. Buď to byla sypká šotolinka nebo klouzavé blátíčko.

Na podmáčených loukách Sulzkaralmu to krásně kvetlo.

Od rozcestí Sulzkar jdeme asi 2km po velké šotolinové cestě k Hartelsgraben Jagdhütte (lovecká chata) Jsou tady koně a pěkný stůl s lavicema. Je po 11h a tak „obědváme“.

Kolem potoka Hartelsgrabenbach sestupujeme až na silnici a parkoviště Hartelsgrabenbrücke 550m.

Hartelsgrabenbach
parkoviště Hartelsgrabenbrücke

Ve 13h jsme na parkovišti Hartelsgrabenbrücke. Ještě se ale musím dostat pro auto, které máme na Parkplatz Wasserfallweg. Což jsou asi 3km po silnici. Mám ale štěstí a po cestě mě nabírají čeští vodáci.

Doma jsme asi v 17hodin.

náš záznam na Stravě

1 thought on “Nationalpark Gesäuse 12.6.2022

1. Pingback: Prodloužený víkend v Ennstalských Alpách – … naše dovolené a výlety do hor