17.6. výstup na Tofanu di Mezzo

ZPĚT

Ráno vstáváme na pohodu a rozhodujeme se pro následující plán. Autem vyjet na parkoviště k Rifugio A.Dibona 2037m odtud na Rif.Pomedes 2303m pak vylézt ferátou Giuseppe di Olivieri a Gianni Aglio na vrchol Tofani di Mezzo 3244m. Z vrcholu sestoupit k horní stanici lanovky a sestupovat do sedla k chatě Rif.Giussani 2580m a dál cestou č.403 na parkoviště nebo sjet lanovkou do mezistanice Ra Vales a odtud zpátky k Rif.A.Dibona. Celý se to vyvinulo trochu jinak. Okolo 10h odcházíme od Rif.Dibona asi v 11h jsme u nástupu na ferátu G.Olivieri. Feráta není nějak obtížná a tak asi ve dvanáct jsme na Punta Anna 2731m. Obcházíme Tore Pomodes III a po zasněženém hřebínku se dostáváme k žebříku a k ferátě G.Aglio. Tady přicházejí nejvzdušnější pasáže. Vylézáme na vrchol Torre Aglio a zpět a zprava obcházíme tuhle věž. V místě Bus de Tofana začínají problémy, kvůli množství sněhu mizí lana pod sněhem a tak se přes tyhle přelezy jistíme pomocí ferátových setu navázaných na sebe. Leze první zajistí nás a další k němu dolezou. Takhle se situace opakuje několikrát. Závěrečná část výstupu je choďák, ale boříme se po kolena sněhem. 15:30 jsme na vrcholu. Z vrcholu se asi hodinu snažíme dostat (sestoupit) ke stanici lanovky. Bez sněhu by to bylo naprosto vpohodě, ale takhle?  Přes hřeben byla návěj sněhu a traverz příkrou stěnou dost nebezpečný. Otáčíme to asi necelých 100m před chatou. Na terase u chaty leží přes metr sněhu a tak tušíme, že lanovkou dolů se nesvezeme a sestup severozápadní stranou Tofány nebude možný. Kvůli množství sněhu by to bylo značně riskantní pokud by jsme vůbec našli sestupovou cestu. Volíme jistotu námi prošlapanou cestu zpět. Feráta zpátky je nekonečná. Jednou dokonce zabouří a tak mažeme rychle dolů. K autu se dostáváme asi až okolo deváté večerní.