4.7.2015 Sjeverni Velebit -Alan

ZPĚT

Protože chceme využít koupené vstupné do národního parku Sjeverni Velebit, které lze koupit minimálně na tři dny, jedeme do hor ještě na jeden výlet. Tentokrát z jižní strany. Z kempu jedeme asi čtyřicet kilometrů po jadranské magistrále až na úroveň Stinice a odtud začíná asi osmnácti kilometrové stoupání po velmi úzké asfaltové silničce k horské chatě Alan. Nejprve chatu mineme a jedeme dál po makadamové cestě po které by jsme se dostali na další chatu Mrkvište. Hledáme vhodné místo k zaparkování odkud by jsme se vydali na vrchol z některých kopců (Kita nebo Zečjak). Nakonec, asi po dvou kilometrech jízdy po prašné cestě, se vracíme zpátky na parkoviště pod chatu Alan. Odtud jdeme k chatě a následně po Premužićově stezce, která vede celým pohořím. Po asi dvou kilometrech odbočujeme ze stezky doleva a zároveň se dostáváme ze smíšeného lesa na louky a míříme k vrcholu kopce Alančić 1611mnm. Je odtud nádherný výhled na moře a ostrovy Rab a Pag. Severně vidíme místa kde jsme se pohybovali před dvěma dny. Z vrcholu se snažíme jít dál na severovýchod, kde tušíme Premužičovu stezku, ale protože nejdeme po cestě a jakmile se dostaneme k hranici lesa, pokus vzdáváme a vracíme se stejnou cestou zpátky.  Tenhle výšlap nám zabral asi tři hodinky i s přestávkami na jídlo a ušli jsme asi 6km a nastoupali 390m.