Korsika 23.6 – 5.7. 2018

Úvod:

Nápad na tuhle dovolenou vznikl vlastně v hospodě na Silvestra, kdy jsme se domluvili s Prášilovejma, že by jsme mohli vyzkoušet něco jiného než Chorvatsko.  Někdy v dubnu jsme se domluvili na termínu a začali jsme poptávat trajekt. Volba padla na cestovní agenturu IBIS, od agentury jsme dostali několik možností a časů trajektů pro cestu tam i zpět. Na Korsiku jezdí tři společnosti. Nejznámější je Corsica Ferries pak Moby Lines a Grimaldi Lines. Nám vycházel nejvýhodněji trajekt společnosti Moby Lines. Den odjezdu trajektu z Livorna 24.6, v 8:15 a návrat trajektem z Bastie 4.7. v 16:15. Agentuře Ibis jsme poslali peníze v korunách na účet a oni nám poslali do emailu potřebné informace a lodní lístky na trajekt, trajekt nás tedy vyšel na 238Eur (3xdospělý 2xdítě do 11let a auto VW Sharan)

naložené auto na parkoviště v Pize kde jsme přespali

Cesta:

Vyjížděli jsme 23.6.  v poledne, aby jsme byli okolo půlnoci v Pise, kde jsme měli ráno sraz s druhou rodinou a společně jeli na trajekt do Livorna.  Z Jihlavy jsme jeli na Znojmo, Vídeň, Graz, Klagenfurt, Udine, Venezia, Padova, Bologna a Pisa. To je cca 1100km. Kupovali jsme si Rakouskou dvouměsíční známku cca 26,2Eur a dále jsme zaplatili mýto v Itálii Tarvisio-Venezia 18Eur a Venezia-Pisa 26,2Eur. Po příjezdu do Pisy jedeme k ubytování kde nocují Prášilovi. Když najdeme jejich auto, tak musíme ještě najít pro nás nějaké místečko, kde přečkáme do rána. Nakonec spíme tady, Holky v autě a já si lehám na karimatku vedle auta.

1.den

Budíček máme v 5:00, sraz v 6:00 ,aby jsme stihli společně dojet do Livorna na trajekt. Podle pokynu tam máme být asi 1,5h před odjezdem. V 6:45 už jsme autem v podpalubí. Je potřeba se pořádně sbalit, protože během plavby se k autu není možné dostat. Bereme jídlo, oblečení a karimatky. Plavba bude dlouhá. Nakonec z trajektu vyjíždíme asi až v 13:00.

podpalubí v trajektu

Po vylodění v Bastii přejíždíme k městečku Saint-Florent (cca 30km) do kempu Aqua Dolce. Mezi tím co stavíme stany, děcka jdou vyzkoušet moře a pláž, která je hned přes silničku kousíček od kempu. Když máme postaveno, jdeme taky k moři a užíváme si koupání a plážování. O zajímavý zažitek se nám postarají místní kravičky , které přišli přímo na pláž. Večer se jedeme podívat do městečka St.Florent, na které máme výhled z naší pláže. Městečko má příjemnou poklidnou atmosferu. Procházíme promenádu, přístaviště a jdeme se podívat k místní Citadelle.

na pláži Aqua Dolce

2.den

Ráno si balíme věci na koupání. Autama se přibližujeme na asi 3 km vzdálené parkoviště nad zátokou Anse de Forlani. Odtud jdeme podél pobřeží až k majáku Punta Mortella a k ruině strážní věže Tour de la Mortella. Cesta je celkem členitá a nevede vždy úplně kolem moře. Děláme si přestávky na koupání na liduprázdných nádherných plážích. Celý „trek“ tam a zpět měřil asi 12km.

Tour de la Mortella

3.den

Dopoledne se autama přesouváme asi o 30km západněji. Projíždíme skalní pouští Desert des Agriates skoro k ústí řeky Ostriconi. Cesta sem nám trvá minimálně hodinu, hold na Korsice moc rovných cest nenaleznete 🙂 a tak musíte počítat skoro vždy s jednou takovým časem než na našich okreskách. Parkujeme u penzionu Domaine Ostriconi. Je skoro poledne a cesta v horku je dost úmorná. Jdeme kolem dlouhé pláže d´Ostriconi, ale mi míříme dál na menší pláž  Plage de Vana. Od auta to bylo asi 3,5km.

Plage de Vana

4.den

Po třech nocích v kempu Aqua Dolce balíme, platíme 34,2Eur za noc (tři dospělý dvě děti). Dopoledne podnikáme s Alfim a děckama plavbu na nafukovacích lodí do protějšího Saint-Florent. Docela sranda pohled je, když zakotvíme v přístavu a vytahujeme naše lodičky na molo vedle milionářských jachet.  Lodě necháváme na molu a jdeme do města na zmrzku. Po návratu jsme asi až do tří odpoledne na pláži. Pak se loučíme, Prášilovi zůstávájí ještě jednu noc a mi míříme do hor do kempu le Solei u Vivaria. Cestou chceme udělat zastávku v Corte, ale strašně prší a tak jenom dokupujeme zásoby jídla v supermarketu a jedeme do kempu. Než dojedeme, počasí se naštěstí umoudřuje a večer se můžeme kochat výhledem z kempu na dvoutisícovku Monte d´Oro.

přístav v Saint Florent

5.den

V deset hodin dopoledne jsme už zaparkovaný na konci údolí řeky La Restonica. Z Tattone to sem bylo asi 40km, z Corte se 15km stoupá poměrně úzkou silničkou asi do 1350m. V sezoně je určitě dobré být tady včas. Dva kilometry před koncem silnice se vybírá parkovné (tuším okolo 5Eur za auto) . Parkuje se kolem silničky a jste naváděni na volné místa. My jsme šli asi 400m po silničce než jsme se dostali na turistickou cestu od Bergerie de Grotelle. Odtud jsme šli kolem Bergerie de Melo k jezeru Lac de Melo. Kousek za Bergerii se cesta rozděluje, nahoru jdeme levou variantou. Lac de Melo leží ve výšce 1711m, dál  pokračujeme k jezeru Lac de Capitello 1930m.  U jezera jsme si dali „oběd“ z vlastních zásob a šli zpátky. Od jezera Melo jsme šli druhou variantou. Celý výšlap jsme z holkama zvládli asi za pět hodin. Po návratu do kempu se shledáváme z druhou půlkou naší výpravy a slunečný podvečer v horách zakončujeme ochutnávkou korsických vín.🍷

Gorges de la Restonica

6.den

Z kempu se přesunujeme 4km auty do osady  Canaglia a odtud se vydáváme údolím ke kaskádám a koupacím tůním na řece Manganello. Navštěvujeme salaš Bergerie de Tolla a pokračujeme ještě dál ke kaskádám. Dostáváme se do výšky bezmála 1200mnm a za celý den ujdeme skoro 20km. Pohádkové údolí s krásnou řekou a nádhernými výhledy nejen na Monte d´Oro.

údolí Manganello

7.den

Od nádraží z Vizzavony jdeme po GR20 na Anglické kaskády(Cascade des Anglais). Po asi pěti kilometrech jsme na místě, holky s děckama necháváme koupat v kaskádách a já s Alfim si „vybíháme“ do sedla 2000mnm mezi vrcholy Monte d´Oro a Pointe Muratello. Po návratu se taky koupeme a společně se vracíme zpět.

Cascades des Anglais

8.den

Po čtyřech nocích v kempu le Solei opět balíme (platíme 42,5Eur za noc 3dospělý+2děti) a přejíždíme na západní pobřeží Korsiky. Cestou navštěvujeme rodné město Napoleona Bonaparte a hlavní město Korsiky Ajaccio. Po prohlídce města pak už míříme severně k oblasti Calanches. V malebném městečku Piana uhýbáme vlevo a sjíždíme dolů k moři do kempu Plage d´Arona. Ještě se kocháme pohledem na záliv Golfe de Porto a jedeme okolo místa odkud se jde na trek na nejzápadněji položenou strážní věž na Capu Rosu. Večer si užíváme koupání na nádherné pláži d´Arona.

Ajaccio muzeum Napoleona

9.den

Dopoledne se koupeme na Plage d´Arona. Aby jsme se úplně nenudili, půjčujeme si mořský kajak. Odpoledne si jedeme prohlédnout a udělat menší nákup do Piany. Pak zastavujeme na parkovišti  A Guardiola a jdeme na výšlap na nejzápadnější výběžek Korsiky Corse du Sud Capo Rosso. Asi 1,5hodiny nám trvá cesta ke strážní věži Tour de Turghiu. Je sice pod mrakem, ale i tak jsou odsud parádní výhledy. Stejnou dobu nám trvá cesta zpátky, celkem to bylo asi 10km.

Tour de Turghiu

10.den

Ráno vstáváme brzy, protože máme poslední den na nějakej větší výlet. Jedeme do hor přes město Porto a dál už budeme jen stoupat až do sedla Col de Vergio 1477mnm. Z kempu je to asi 55km, ale cesta nám trvala skoro dvě hodiny. Ze sedla jdeme ke kaskádám de Radule. Když dojdeme k Bergerii de Radule, chvíli hledáme správnou cestu k říčce a kaskádám. Nakonec se to ale podaří, ze sedla je to asi jen tři kilometry. Je vedro a tak jsme rádi, že se můžeme vykoupat v křišťálově čistých tůních.

v sedle Col de Vergio

Poslední večer v kempu d´Arone

11.den

V devět hodin máme zabaleno a po zaplacení (kemp d´Arone 35Euro za noc) odjíždíme na trajekt, který nám jede v 16:15. Za Pianou si ještě zastavujeme na focení červených skal oblasti Calanches. Nesmí chybět fotka se známým motivem skalního srdce a pak už nás čeká dlouhá a klikatá cesta přes sedlo Vergio a vnitrozemím Korsiky do Bastie. V 15h jsme v přístavu a čekáme na nalodění. Až někdy po deváté večer se dostáváme z trajektu a jedeme do kempu Europa u Pisy. Už je po desáté, ale máme štěstí na recepci se ještě náhodou zjevuje obsluha. Rychle stavíme stan a i přes diskotékový hluk v kempu brzo usínáme.

srdce

12.den

Zabalit, zaplatit (kemp Europa 35Euro za noc) a hurá na prohlídku Pisy. Odpoledne odjezd domů.

Pisa

Cesta byla náročná, domů se dostáváme až někdy okolo páté ranní. Celkem jsme najezdili 3272km s průměrnou spotřebou 7,01L. Trochu adrenalinových chvilek jsme si užili s autem, když nám padalo na Korsice do nouzového režimu. Důvodem byla chyba kontroly otáček na podávacím palivovém čerpadle. Po dokoupení aditiva do nafty se situace naštěstí zlepšila a celá cesta z Livorna domů už proběhla bez nouzového režimu. Nakonec doma proběhla výměna podávacího čerpadla nafty z nádrže 🙂