Přechod Velebitu 5.den

Budíček nebyl třeba. Večer když jsme zalezli do stanu, tak jsme slyšeli přijíždět auto s hodně nahlas puštěnou techno muzikou. Říkáme si, že za chvilku pojede zase pryč. Omyl! Na nedaleké pastvině, kousek před osadou Veliko Rujno se usadili. Přijelo ještě nejspíš několik aut a technopárty jela až do rána. Takže se střídavě budíme a znovu usínáme. Musíme se tomu smát, jaké to máme „štěstí“ .  V 5:00 vstáváme ještě v rytmu techna, snídáme a balíme stan. Za deset minut šest najednou ticho. Asi v 6:15 vycházíme, když jdeme kolem místa kde byla párty, nevěřícně koukáme, ale nikdo už tady není.

na odbočce směr Struge a Velika Paklenica

Z odbočky začínáme pomalu stoupat na vyhlídkový vrchol Stražebnica 1159m.

výhled ze Stražebnice k moři

výhled ze Stražebnice na Bojin kuk a k moři

Asi v 7:30 jsme v sedle Stražebnice a odtud už budeme jen klesat až k moři do Starigradu Paklenice.

pohled ze sedla Stražebnice k Velike Paklenici

K planinarskému domu Paklenica se dostáváme v devět hodin a šli jsme přes Mali a Veliki Mozak.

planinarski dom Paklenica

pohled zpátky k nejvyšším vrcholkům Paklenice

Od planinarského domu Paklenica už potkáváme spoustu turistů. Cestu už jsme zanali z roku 2016, kdy jsme tady byli s děckama.

Anića kuk

lezecké cesty

V 11:15 jsme u vstupu do Veliké Paklenice a ještě nás čeka asi 5km chůze po asfaltu do města na zastávku autobusu.

vstup do NP Velika Paklenica

Nakonec jsme za brzké vstávání rádi a tak pohodlně stíháme autobus ve 13:50 a ještě dnes se přesunujeme do námi oblíbeného kempu Ujča. Trochu jsme si nebyli jistí zastávkou, kde máme nastoupit, ale ptáme se v infocentru a zastávka je přímo před ním. Online přes aplikaci dopravce Arriva kupuji dvě jízdenky Starigrad Paklenice – Klada za 144kuna. Pak už jen netrpělivě čekáme na příjezd autobusu. Všechno klaplo, sedíme v busu a skoro po dvou hodinách jízdy, když se blíží naše zastávka řidič nebrzdí. Hulákáme na něj a nakonec nám zastavil přesně u odbočky na Gornju Kladu. Kamča čeká na odbočce s batohama a já jdu nahoru do vesničky pro auto. Jedeme na nákup do Senje a pak už se těšíme do kempu a do moře.

pláž kempu Ujča

Druhý den si ještě dopoledne užíváme koupání i když moře je docela studené a v poledne odjíždíme domů. Noc v kempu Ujča stála 165kuna.