Přechod Velebitu 4.den

Budíček máme na šestou a po snídani se v sedm hodin loučíme s bivakem. Míříme ke studni s vodou, kde doplňujeme všechny naše zásoby.

pitná voda u Šugarské duliby

Neskutečné ráno! Jdeme úbočím hor, les se střídá s travnatými úseky. Výhled na moře a ostrov Pag je dechberoucí.

pohled k moři a ostrov Pag

Lehce po deváté jsme na staré vojenské cestě, která vede na vrchol Panos, kde se nachází dnes už opuštěná radarová základna. I když je to pro nás trochu z cesty, stejně vyrážíme nahoru. Na vrcholu stojí již značně zchátralé budovy a po schodech okolo se dá vylézt až na samotný vrchol k vlajce.

stará vojenská cesta na Panos

Pak po odbočení z vojenské cesty a sestupu do lesa přišel nepříjemný moment, Kamča zakopává a padá z malé skalky. Poranila si kotník a pořádně si natloukla, ale naštěstí můžeme pokračovat dál.

Následujících 5km až nad Tatekovu kolibu je to zase převážně lesní džungle se spoustou kamenů.

Skalní útvary nad skloništěm Tatekovo

V poledne jsme u chaty a tak je čas něco sníst.

Tatekova koliba

Asi v jednu hodinu začínáme stoupat okolo zajímavého vrcholu Stapina 1125m.

Stapina 1125m

Jdeme dál směrem na Velike Rujno. Ze Stapiny se opět dostáváme do lesů a jsme za to rádi protože je velké teplo. Asi půl hodiny cesty ze Stapiny míjíme odbočku na Kamenou galeriji. Což byla chyba, tam jsme se měli určitě podívat. Pomalu ztrácíme nadmořskou výšku. V 850m jsme na rozcestníku na Zavrata 1,5h a Velike Rujno 2,5h. Odtud už jdeme po vyprahlých pastvinách. Zastavujeme u pasteveckého domečku Račabuša, kde by měla být studna s vodou. Když odkládáme batohy u zídky domku, zahlédneme malinkou zmiji růžkatou, vyfotit se mi jí ale nepodaří, neboť rychle mizí v křoví. Studnu podle mapy nakonec nalézám, ale voda v nadrži není vůbec čistá. Nedá se nic dělat, budeme muset vystačit s tím co máme. Pokračujeme přes Malo Rujno a cesta začíná byt nekonečná.

Lehce po 17h jsme u kaple v osadě Veliko Rujno.

Veliko RujnoHned vedle kaple je studna s vodou. Filtrujeme si vodu a vaříme večeři.

Adventure menu

Podávalo se kuře Korma s basmati rýží, jakmile to trochu zavonělo, přišla psí návštěva.

Šarplaninský pastevecký pes

Při západu slunce si stavíme stan vedle kostelíka. To jsme ještě netušili, jak bude probíhat noc, ale o tom až v následujícím příspěvku.